Türkiye’nin elektrikli araç ithalatına Avrupa Birliği engeli

Talep olan araç sayısının 10’da 1’i kadar araç ithal edebiliyoruz

Avrupa Birliği, 2021 yılından itibaren, içten yanmalı araçlar için kilometre başına 95 gram karbondioksit salınımı limiti getirmişti. Aynı zamanda 2025 yılında bu limiti yüzde 15 azaltacaklarını ve 2030 yılında yüzde 35 azaltacaklarını belirlemişti. Bu hedefler doğrultusunda markalar Avrupa pazarında çok fazla elektrikli ve hybrid otomobil satmaya başladı ve düşük emisyon için adeta bir yarış başladı. 

 

Avrupa Birliğinin karbondioksit emisyonu kurallarına göre, emisyon standartlarını karşılayamayan her marka sattığı araçların ürettiği karbondioksite oranla ceza ödeyecek. Bu sebeple firmalar elektrikli ve hybrid otomobillerini pazara sunarken önceliği Avrupa Birliğine vermiş durumda.

 

Konu hakkında konuşan, Kia Türkiye Genel Müdürü Can Ağyel, “Bizdeki handikap biraz daha fazla. Çünkü, AB’nin ‘95 gram’ zorunluluğu var ve her ülkenin belirli oranlarda cezaları var. Bu yüzden üreticiler elektrikli ve hibrit araçları çoğunlukla Avrupa’ya göndermek zorundalar. Biz 10 araç talep ediyoruz 1 araç alabiliyoruz. Türkiye’deki talebin artmasına paralel, üretim adetleri de artacak böylece biz de daha fazla elektrikli aracı tüketicilere sunabileceğiz” dedi.

İLGİNİ ÇEKEBİLİR