2022 yılı 2. Çeyreğinde Elektrikli Otomobil Pazarı İncelemesi

İnceleme Strategy& PwC Autofacts tarafından yapıldı.

ABD merkezli strateji danışmanlığı firması Strategy & PwC’nin 2022 yılı için küresel çapta elektrikli otomobil pazarına dair incelemesi yayınlandı. Elektrikli araç satışlarının 2022 yılının ikinci çeyreğinde, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 81 arttığını ortaya çıkaran inceleme, bu artışta en büyük etkinin Çin pazarından kaynaklandığını vurguluyor.

 

Çin’deki tamamen elektrikli otomobil (BEV) satışları geçtiğimiz yıla göre 2 kat artarken, Plug-In Hybrid (PHEV) satışları ise geçtiğimiz yıla göre yüzde 170 artış gösterdi. 2020 yılında yüzde 9 olan Avrupa’daki tamamen elektrikli otomobillerin pazar payı, 2022 yılında yüzde 27’ye kadar artış gösterdi; hatta İngiltere hükümeti elektrikli otomobil yaygınlaştırma politikalarının hedefine ulaşmasından ötürü elektrikli araç alırken sağladığı 1.500 Pound hibe desteğini kaldırdı. Aynı şekilde Almanya’da 2023 yılına kadar elektrikli otomobil teşviklerini kaldıracağını açıkladı.

 

Türkiye’nin elektrikli pazarındaki yeri hakkında görüşlerini belirten Strategy PwC Autofacts Ortağı Kağan Karamanoğlu, "Genel olarak, Türkiye’de toplam elektrikli araç satışları 2022’nin ilk yarısında önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 9 artarak yüzde 8 pazar payına erişti. Bununla birlikte üretimdeki darboğaz nedeniyle küresel BEV satışlarının artışı kısa vadede hız kaybediyor. Yine de Almanya ve diğer kilit pazarlarda BEV’lerin pazar payı büyümeye devam ediyor. Geleceğin bataryalı elektrikli araç üreticilerinden biri olan Türkiye, BEV pazarının önde gelenlerinden biri olma konusunda iddialı. Türkiye’de 2022’nin ilk yarısında BEV satışları, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 154 artarak 2 bin 263 birime yükseldi.” diye konuştu.

 

İLGİNİ ÇEKEBİLİR