2025 yılına kadar projenin hayata geçmesi bekleniyor.
Proje otomobil parçaları tedarikçisi Denso ile Japon mühendislik firması Obayashi ortaklığında yürütülüyor. İki Japon firma elektrikli araçlara şarj destekli yolun testlerine başladı. Yapılan ilk testte 15 km/h hızında bir elektrikli otomobil yolculuk halindeyken şarj oldu ancak zaman zaman kesintiler yaşandı.
Şu an için prototip evresinde olan girişimde, yolda bulunan fiberle güçlendirilmiş betonun içerisindeki bobinler ile manyetik alan yaratıyor ve elektrikli aracın içerisindeki bobine elektronlar aktarılmış oluyor.
Önceki kablosuz şarj teknolojisi yazımızdan hatırlayacağınız üzere, manyetik alan ile şarj yönteminin verimi çok yüksek değil (ortalama 15cm mesafede %80 verim). Üzerinde birde yolu kaplayan beton geldiğinde bu verim günümüz teknolojisi için biraz düşük kalacak gibi duruyor. Ancak iki Japon firması, bu verim sorununu çözmek adına 2023 Mart ayına kadar kapalı alanda testler yapacak.
Benzer bir teknoloji, Stellantis firmasının SmartRoad adlı projesinde İsveç’te deneniyor. SmartRoad projesinde şeritlerin altındaki bobinler kullanılıyor.
Kaynak: DonanımHaber