2022 Subaru Solterra
Subaru’nun ilk elektrikli aracı, Solterra
Araç İnceleme
Subaru’nun Toyota ile geliştirdiği, marka tarihinin ilk elektrikli aracı olan Subaru Solterra Haziran ayından beri ülkemizde satışta. Sempatik tasarımı ve büyük iç hacmiyle sevilen araç, Toyota ile ortak geliştirildiği için Toyota bZ4x ile doğrudan aynı dinamikleri paylaşmakta. 2850 milimetrelik aks mesafesi Subaru’nun sevilen SUV’u Forester’dan 180 milimetre daha uzun olduğu için iç alanının daha konforlu olduğu söylenebilir.
Araç 218 beygir güç ve 336 Nm tork üreten iki adet elektrikli motoruyla eşsiz bir 4x4 SUV deneyimi yaşatıyor ve 0-100 km/h arasını 6.9 saniyede tamamlıyor. 71.4 kWh kapasiteli bataryası ile 465 km menzil sunabilen otomobil, hızlı şarj istasyonlarında 56 dakikada yüzde 80’e kadar şarj oluyor.
Ülkemizde 3 versiyonuyla (e-Xtreme, e-Xclusive ve e-Xcellent) satışta olan aracın şu an için en ucuz paketi 1.665.900 TL, en pahalı paketi ise 1.849.500 TL. Bu versiyonlar arasında performans açısından herhangi bir fark bulunmamakta sadece daha kalın jant, ısıtmalı arka koltuklar, ısıtmalı direksiyon gibi özellikler değişmekte.
TEKNİK ÖZELLİKLERİ
DİĞER ÖZELLİKLER
- ABS
- ASR
- BAS
- EBD
- AEB
- ESP / VSA
- Hava Yastığı (Diz)
- Hava Yastığı (Perde)
- Hava Yastığı (Yan)
- Hava Yastığı (Tavan)
- Isofix
- Kör Nokta Uyarı Sistemi
- Şerit Değiştirme Yardımcısı
- Şeritten Ayrılma İkazı
- TCS
- Isofix
- Yokuş Kalkış Desteği
- Arka Kol Dayama
- Deri Direksiyon
- Elektrikli Camlar
- Geri Görüş Kamerası
- Hız Sabitleyici
- Hidrolik Direksiyon
- Klima (Analog)
- Ön Görüş Kamerası
- Ön Kol Dayama
- Start / Stop
- Far (Sis)
- Park Sensörü (Ön)
- Park Sensörü (Arka)
- Yağmur Sensörü
- Bluetooth - Telefon
- USB / AUX
- Radyo - CD Çalar